DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Články

Java Script ze stránky - www.jaknaweb.com

Sociální bydlení - Housing First

Pro města, která se potýkají s bezdomovectvím, a pro jejich obyvatele vysvitla naděje, že řešení bezdomovectví existuje. Největší odborníci na ukončování bezdomovectví ze zemí, kde má práce s osobami bez přístřeší mnohem delší historii než u nás, jako jsou USA, Velká Británie, Finsko nebo Kanada přišli s průzračným a prostým řešením. „Nechcete mít ve městě bezdomovce? Ubytujte je a nebudou to bezdomovci.“ Například praxe v desítkách měst v USA dospěla do fáze, ve které je dlouhodobým cílem či vizí dosažení stavu, kdy budou město a s ním spolupracující organizace a instituce schopné postupně zajistit bydlení pro všechny lidi bez přístřeší, a dále pak pro právě tolik osob, kolik se v daném měsíci ocitne bez střechy nad hlavou. Cílem je prakticky ukončit bezdomovectví. A k takovému dlouhodobému cíli se nastavují nástroje a podmínky, za kterých lze cíle dosáhnout.

Dosavadní praxe v České republice spočívala nejčastěji v tom, že rodiny nebo lidé v bytové nouzi dostali pronájmy ve standardních bytech až na základě postupných kroků, tedy až tehdy, kdy klient prokázal dlouhodobou schopnost a vhodnost pro samostatné bydlení. Až si to tedy tzv. zasloužil. Zjišťuje se, že takové systémy nefungují dostatečně efektivně, protože na dlouhé cestě k samostatnému bydlení a především bydlení v bytě s běžným standardem, bylo příliš mnoho překážek. Pro člověka, který je v nejistém bydlení, na ubytovně nebo v azylovém domě, je překonávání nástrah života mnohem obtížnější, proto lidé často ztráceli motivaci, selhávali a možnost samostatného bydlení se jim vzdalovala. Zásluhové systémy mají tendenci udržovat klienty ve statusu bezdomovectví. A co je nejvíc paradoxní, úspěšní jsou v nich ti, kteří potřebují nejmenší míru podpory a takové systémy se tak míjí účinkem.

Pro inspiraci, jak to dělat lépe, není třeba hledat odborníky za mořem. Průkopníkem v České republice je Statutární město Brno, které realizuje několik projektů, které mají ověřit metody práce s lidmi, kteří mají problémy s bydlením. To, co může vést ke skutečnému řešení bezdomovectví, je systematické fungování sociálního bydlení na základě principu „housing first“, česky překládáno jako „bydlení především.“ Je to postup řešení bezdomovectví u konkrétní rodiny nebo osoby, při kterém je prvním krokem zajištění bydlení a podpory, aby si klient byl schopný bydlení udržet. Až následně se řeší vše ostatní. Úspěšnost těchto systémů se například v projektu Rapid re-housing v Brně u cílové skupiny rodiny s dětmi bez přístřeší dostala na 96%. To znamená, že z 50 rodin, které získaly pronájem ve standardním bytě, si ho 48 rodin dokázalo udržet. Rodiny, které původně žily v nuzných podmínkách na ubytovnách, zvládají platit nájem, zvládají soužití s ostatními nájemníky v bytových domech, zvládají přípravu dětí do školy, nemluvě o zlepšení zdravotního stavu a schopnosti získat práci nebo řešení dalších problémů jako jsou exekuce, zpřetrhané rodinné vazby nebo závislosti. Zkušenost z projektu Pilotní ověření sociálního bydlení v Otrokovicích (reg. č. CZ.03.2.63/0.0/0.0/16_128/0006182) je podobná. „Z osmadvaceti doposud podpořených domácností si skoro všichni klienti bydlení udrželi a pouze jeden klient odešel po roce bydlení zpět do pobytové sociální služby“ upřesnil Kamil Hric, vedoucí projektu. V mnoha městech v ČR i v otrokovických podmínkách je zásadní počet bytů k pronájmu, které jsou k dispozici. Jak uvedl Vít Lesák, ředitel Platformy pro sociální bydlení, na semináři Ukončování bezdomovectví pořádaném městem Otrokovice: „Představte si, že máte město, ve kterém je šedesát osob v bytové nouzi a každý měsíc se jejich počet zvyšuje průměrně o dvě osoby. I přesto, že nastavíte propracovaný systém vyhodnocování cílové skupiny a spravedlivé rozhodování o tom, komu přidělit byt, tak v případě, že ročně přidělíte třeba jen deset bytů, nemáte efektivní systém sociálního bydlení, protože počet osob bez přístřeší stále roste.“

Ukončování bezdomovectví je nejmodernější trend, který je prezentován odborníky z Platformy pro sociální bydlení. Z koncepčního hlediska se jedná o zcela nový způsob uvažování o nastavování cílů v tématu řešení bezdomovectví. Město Otrokovice, které se dlouhodobě věnuje zkvalitňování služeb pro své občany, plánuje spolupracovat i nadále s nejlepšími odborníky na lokální i národní úrovni a tyto trendy hodlá zkoumat a ověřovat v rámci projektů podporovaných Evropskými strukturálními a investičními fondy i v následujících letech.


 

Město Otrokovice je zapojeno do projektu Systémový rozvoj a podpora nástrojů sociálně-právní ochrany dětí

Hlavním cílem projektu Ministerstva práce a sociálních věcí je podpora výkonu sociálně-právní ochrany dětí na všech úrovních s důrazem na další zkvalitnění a zefektivnění práce všech účastníků. Otrokovicko je zapojeno do klíčové aktivity jedna, která se zaměřuje na podporu a rozvoj služeb v oblasti sociálně právní ochrany dětí, a to zejména na posílení kapacit OSPOD a na rozvoj místní a krajské sítě služeb pro ohrožené rodiny s dětmi. To vše zejména díky vytváření a rozvoji sítí služeb v území, podpoře metodického vedení v oblasti síťování a definování a pilotnímu ověření preventivních a inovativních služeb pro ohrožené rodiny s dětmi.

V rámci aktivity je podporována spolupráce a komunikace příslušných aktérů v rámci sítě služeb pro ohrožené rodiny a děti, za souběžného zvyšování informovanosti o procesu síťování u všech aktérů sítě služeb.

Konkrétním opatřením v regionu ORP Otrokovice je zapojení Lokálního síťaře do komunikace mezi OSPOD a jednotlivými organizacemi a institucemi, které zabezpečují služby pro ohrožené rodiny a děti. Úkolem lokálního síťaře je propojovat aktéry sítě v území tak, aby znali své možnosti a potřeby a uměli efektivně spolupracovat při řešení konkrétních případů ohrožených dětí a rodin. Plánované spektrum služeb, které se budou zapojovat do síťování, zahrnuje nejen sociální služby, ale také navazující služby ve zdravotnictví, školství a volnočasové aktivity.

Lokálním síťařem pro region ORP Otrokovice je Mgr. Josef Zdražil (josef.zdrazil@mpsv.cz,  773176760)


 

Neziskovky a strategické plánování

Dle průzkumu z roku 2012, který proběhl ve Zlínském kraji v rámci projektu KOOPERACE, do kterého se zapojilo 436 respondentů, zástupců neziskových organizací, provádí dlouhodobé strategické plánování pouze 10% organizací. U malých dobrovolnických organizací to snad ani nepřekvapí. Nemají peníze a lidské kapacity na to, aby mohly dlouhodobě plánovat, a při malém rozsahu činností a malém rozpočtu to snad ani není nijak zvlášť zapotřebí. Operativní plánování jednotlivých akcí nebo činností je pro ně dostatečné. Celkem 25% organizací, které se do průzkumu zapojily, však má zaměstnance. Z toho vyplývá, že více než polovina organizací, které mají zaměstnance, se strategickým plánováním nezabývá. A to je vážné. Má-li organizace zaměstnance, tak od nich zcela jistě očekává profesionální výkon. A z toho plyne, že také řízení organizace by mělo mít profesionální úroveň. A k té bezpochyby patří nastavení vizí a dlouhodobých cílů.

Když si povídám s některými pracovníky neziskovek, tak často říkají, že je práce baví, ale jen obtížně uživí. Často zmiňují, že opravdu usilovně pracují, a přesto se jim nedaří prosadit své vidění světa a své priority ve společnosti. Mluví o tom, jak začínali s jednou aktivitou a postupně se organizace rozrostla a dnes dělá několik různých věcí, o kterých dříve neměli ani páru. Nebo mají ještě spoustu dalších nápadů, ale nemají čas na jejich realizaci.

Pokud vložené úsilí nenese kýžené ovoce, je třeba podívat se na organizaci s odstupem. Vyhodnotit příčiny naší nespokojenosti, zamyslet se a popsat, co bychom chtěli, posoudit, nakolik jsou naše představy reálné, a nastavit postupné kroky k jejich dosažení. Tak jako sadař ošetří strom, tak je třeba ošetřit aktivity organizace. Ořezat suché a špatným směrem rostoucí větve, tzn. upravit aktivity tak, aby se organizace soustředila na to podstatné. Obkopat strom, aby ke kořenům mohla vláha, tzn. nastavit PR a zlepšit prezentaci vlastních aktivit. Dodat novou výživu, tzn. najít nové spolupracovníky, podporovatele a donory.  Nastavit pravidelnou zálivku, tzn. najít trvalý a dostatečný zdroj příjmů. A to celé pravidelně opakovat.

Jak prosté, řeknete si.  Vždyť se to rozumí samo sebou. Tak ať nám ty naše sady vzkvétají.

Mgr. Josef Zdražil


 

Dvoudenní konference uzavřela projekt

na podporu žáků ohrožených neúspěchem

Odbornou konferenci zaměřenou na podporu žáků ohrožených školním neúspěchem uspořádalo 
ve čtvrtek 28. května a v pátek 29. května město Otrokovice. Více než stovka účastníků ze všech
koutů České republiky se zabývala zejména tím, jak v době nedostatku financí ve školství zlepšit
práci s žáky, kteří to nejvíce potřebují.
Fotografie z konference
Fotografie z konference 28.-29.5.2015
 
„Chceme-li, aby školství drželo krok se světem, a aby kvalita školství rostla, musíme měnit způsoby práces žáky.
Proto byl v otrokovickém regionu, jako v jednom ze 17 regionů v České republice, pilotně realizován projekt,
který se zaměřil na individuální podporu některým žákům,“ uvedla vedoucí odboru školstvía kultury města
Otrokovice Barbora Šopíková.
Mezi časté problémy dětí patří například: neschopnost porozumět čtenému textu, špatná komunikace
s vrstevníky i s dospělými, nedostatečné dovednosti v matematice, nedostatečná schopnost řešit logické úlohy apod.
272 dětí v regionu proto získalo podporu formou doučování a konzultací. U velké většiny to vedlo k zlepšení
školního prospěchu. „Školní psycholožky provedly výzkumné šetření, které potvrdilo, že projekt měl pozitivní
dopad na motivaci dětí k učení, na schopnost soustředit se ve vyučování a v mnoha případech zlepšil vztah žáka
k učitelům a ke škole jako takové,“ řekl Josef Zdražil, projektový manažer.
 
Aspektů, které ovlivňují úspěšnost dětí, je mnoho. Zásadní vliv má rodinné prostředí. Pokud rodina nevytváří dobré
zázemí, je velký předpoklad, že dítě bude mít potíže s učením, s komunikací i s chováním. „Mnozí pedagogové
pracovali především na motivaci dětí, vedli je takovým způsobem, aby děti mohly zažívat úspěch. To, s jakou
profesionalitou se učitelé těchto nových úkolů zhostili, je velkým pozitivem projektu,“ doplnila Šopíková.
 
Projekt zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice byl podpořen Evropským sociálním
fondem a státním rozpočtem České republiky částkou 16,7 milionu korun a zahrnoval aktivity zaměřené
na individuální podporu žáků, vzdělávání pedagogických pracovníků, výměnu zkušeností a dobré praxe mezi školami
a na tvorbu lokální strategie rozvoje základního vzdělávání. Realizátorem je město Otrokovice a všech deset základních
škol regionu.
  
Zpracoval: Josef Zdražil, manažer projektu
 
Další informace:
Romana Stehlíková
tisková mluvčí města Otrokovice
+420 723 606 758, +420 577 680 449
stehlikova@muotrokovice.cz

www.otrokovice.cz


 

 

image

Prostory bývalé budovy Knihovny F. Bartoše budou sloužit také neziskovým organizacím

Asociace nestátních neziskových organizací Zlínského kraje získá po rekonstrukci bývalé budovy Knihovny FB prostor pro zřízení kontaktního místa.
Na základě jednání s představiteli Statutárního města Zlína bude, pro účely ANNO ZK, vyčleněna jedna místnost v přízemí objektu, která bude využívána pro pravidelná zasedání i mimořádná jednání výboru asociace a členských organizací. Tento prostor se stane rovněž zázemím pro setkávání zástupců nestátních neziskových organizací z celého Zlínského kraje, místem pro pořádání seminářů, workshopů a školení i pro nečlenské NNO.

Možnost využití kontaktního místa ANNO ZK je velkou příležitostí pro neziskové organizace ve Zlínském kraji. Přímo v centru krajského města tak mohou nalézt útočiště pro svá jednání, která až dosud bylo možné realizovat pouze v náhradních, méně vyhovujících prostorech.

Reprezentativní prostory v centru města přispějí také ke zvýšení respektu neziskových organizací ve společnosti. Jejich využití je současně v souladu se záměrem města, aby budova sloužila veřejně prospěšnému účelu.


 

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně ve spolupráci s partnery projektu, Zlínským krajem, Statutárním městem Zlín, Úřadem práce ve Zlíně, Okresní hospodářskou komorou v Kroměříži a Asociací nestátních neziskových organizací Zlínského kraje, si Vás dovoluje srdečně pozvat
na

ZÁVĚREČNOU MEZINÁRODNÍ KONFERENCI PROJEKTU KOOPERACE

realizovanou v rámci projektu „Kooperace vysokého školství, veřejné správy, podnikatelského a neziskového sektoru pro socio-ekonomický rozvoj regionu, reg. č. CZ.1.04/5.1.01/51.00034 financovaného z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Na dvoudenní konferenci vystoupí odborníci z Nizozemí, Belgie, Francie a Itálie v konfrontaci s domácími experty ve dvou tematických blocích:
Spolupráce s vysokou školou v praxi
Sociální podnikání – cesta k soběstačnosti  

Termíny konání:                    13. června 2013, od 9:00 do 16:00 hodin

                                          14. června 2013, od 9:00 do 13:00 hodin  
Místo konání konference:      Konferenční prostory hotelu Baltaci Atrium Zlín, Lešetín II/651, Zlín    

Účast na konferenci je bezplatná. Pro účastníky bude zajištěno občerstvení. Vzhledem k organizačním procesům prosíme o vyplnění přihlášky na oba dva dny zvlášť. Přihlášky zasílejte nejpozději do pondělí 10. 6. 2013.

Podrobny program a prihlaska jsou ke stažení ZDE
Vyplněné přihlášky spolu s případnými dotazy pro přednášející odborníky zasílejte na adresu  workshop@fmk.utb.cz.

 

Pozvánka - Tvorba projektů

Asociace nestátních neziskových organizací Zlínského kraje si Vás dovoluje pozvat na seminář, který je určen pro fundraisery a vedoucí pracovníky NNO. Tématem je tvorba projektů se specifickým zaměřením na tvorbu projektu s využitím logického rámce.

Kdy: 22.1.2013, 8:30 – 15:00
Kde: sídlo Zlínského kraje, třída T. Bati 21, 15. etáž, místnost č. 1526
Přednášející:  Mgr. Josef Zdražil

Program:
8:30     Projektový cyklus
9:00     Analytické postupy při tvorbě projektů
10:00   Logická návaznost
10:45   Logický rámec
12:00   občerstvení (v ceně)
12:30   Logický rámec
15:00   Závěr

Cílem semináře je naučit účastníky využívat metodu logického rámce a další nástroje při tvorbě projektů. Metoda logického rámce je univerzálně použitelná pro tvorbu jakýchkoli projektů a schopnost ji uplatňovat výrazně pomáhá při tvorbě kvalitních projektů. Lektor má praktické zkušenosti s tvorbou i s hodnocením projektů financovaných ze SF EU a z dalších finančních zdrojů.

Občerstvení zajištěno.

Vstupné: 800 Kč
Vstupné členové ANNO ZK: 500 Kč

Platba na místě v hotovosti! Svou účast nahlaste prosím do pátku 18.1. 2013 do 12:00 hod. e-mailem na adresu: annozk@seznam.cz

Další informace:
Mgr. Josef Zdražil, 773176760



 

 

Vánoce začínají nákupem v chráněné dílně

A že jich je v každém regionu spousta, zejména díky obětavosti mnoha lidí z neziskového sektoru, není třeba dodávat. Kdo chce najít, ten najde. Není třeba kupovat keramické "patlánky", výběr bývá bohatý, výrobky zdravotně postižených bývají praktické a mohou být doma vystaveny i na esteticky exponovaných místech. V tomto případě však potěší obdarované zejména obsah malovaných placatic :).


 

  Asociace NNO v ČR a ANNO ZK, ve spolupráci se Zlínským krajem a Centrálou cestovního ruchu Východní Morava
 si Vás dovolují pozvat na seminář

 Za málo peněz hodně muziky aneb Nestátní neziskové organizace a nízkonákladová turistika ve Zlínském kraji 
5.12.2012

            třída T. Bati 21, sídlo Zlínského kraje, místnost č. 1448,  9:30 – 15:00 h

Projekt Asociace NNO v ČR, Nestátní neziskové organizace a nízkonákladová turistika v regionech, který je realizován Asociací NNO Zlínského kraje, je věnován nízkonákladové turistice seniorů ve Zlínském kraji.

Témata jsou: jak správně pojmenovat své aktivity, jak vybudovat svou značku a jak s co nejmenšími náklady propagovat své aktivity. Seznámíte se i s úskalími aktivit cestovního ruchu pro nestátní neziskové organizace a jejich klienty. Součástí semináře budou i praktické příklady a diskuse.

Program:

09:15 – 09:30 Registrace
09:30 – 09:35 Úvod
09:35 – 09:50 Představení projektu – PhDr. Karel Schwarz, Asociace NNO v ČR
09:50 – 10:25 Nízkonákladová turistika -  ing.  Rostislav Hošek, MMR ČR, oddělení cestovního ruchu
10:25 -  10:35 Specifikace potřeb seniorů
10:35 – 10:45 Občerstvení
10:45 – 11:45 Příklady dobré praxe – prezentace NNO činných v cestovním ruchu
11:45 – 12:00 Centrála cestovního ruchu východní Moravy  - představení činnosti
12:00 – 12:30 Občerstvení
12:30 – 14:00 Budování značky a propagace organizace – PhDr. Vojtěch Bednář
14:00 – 14:10 Občerstvení
14:10 – 14:45 Spotřebitel na cestách  - Úskalí aktivit cestovního ruchu pro NNO a jejich klienty – SOS JMK
14:45  - 15:00 Malá poradna (dle zájmu)
15:00 – závěr semináře
 

Těšíme se na Vaši účast
Přihlášky zasílejte na annozk@seznam.cz nejpozději do 3.12.2012, počet míst je omezen.

SEMINÁŘ k novému občanskému zákoníku a valná hromada Asociace NNO v jeden den

 

POZOR ZMĚNA MÍSTA KONÁNÍ !!! Seminář "Občanský zákoník - změny o.p.s. a o.s." se uskuteční v pondělí 8. října 2012 v 9:00 hodin v 16. etáži budovy Krajského úřadu ve Zlíně, v zasedací místnosti zastupitelstva namísto
původně avizované expozice. 

Ve stejném termínu se následně od 12.30 hodin  uskuteční Valná hromada ANNOZK, na kterou jste také všichni
srdečně zváni. Svou účastí podpoříte naše úsilí vytvořit ve Zlínském kraji prostředí v němž budou potřeby NNO více repektovány.

Přihláška je ke stažení ZDE.

Na individuální konzultace je možno se přihlásit na adrese annozk@seznam.cz .

 

Přihláška je ke stažení ZDE.


 

 

P O Z V Á N KA

Výbor Asociace nestátních neziskových organizací Zlínského kraje Vás srdečně zve na

4. Valnou hromadu ANNO ZK , která se koná ve Zlíně v pondělí 8. října 2012 v budově Krajského úřadu – přízemí  - expozice

začátek ve 12.00 hodin

Program:

1.       Přivítání účastníků a představení  a schválení programu – D. Žárský
2.       Představení hostů  – pozváni jsou: ( radní T. Nersesjan,…),  předseda ANNOČR K. Schwarz, předseda KOUS Vysočina P.Haška,  Úřad práce – Mgr.Miriam Majdyšová
3.       Volba 2 zapisovatelů, 2 skrutátorů a 2 verifikátorů
4.       Vystoupení Mgr.M.Majdyšové  - infomace k veřejně prospěšným pracem, kontrole kvality poskytovaných soc. služeb
5.       Zpráva o činnosti od poslední Valné hromady  – D. Žárský
6.       Zpráva o hospodaření a rozpočet na r.2013 – H. Frkalová
7.       Zpráva revizora – P. Houšť
8.       Volba členů výboru ANNOZK – D. Žárský
9.       Volba revizora účtů – D. Žárský
10.   Informace o práci KOUS (Koordinační uskupení NNO kraje Vysočina) – p.Petr Haška
11.   Závěr – D. Žárský

 

 

imagePtáme se NNO. Proč?

Na NNO se prostřednictvím ANNO ZK každou chvíli někdo obrací s nějakými dotazníky, s nabídkou školení, s výzvou k tomu aby se vyjádřily. Co se tedy v této oblasti aktuálně děje? Co to přinese neziskovkám?

Nabízí se nám jedinečná možnost jak zasáhnout do přípravy operačního programu přeshraniční spolupráce (se Slovenskem). Dotazník připravil Region Bílé Karpaty. Pokud Vás tato problematika zajímá, pak prosím vyplňte dotazník, který je ke stažení ZDE. E-mailová adresa na Region Bílé Karpaty, kam zasílat odpovědi (vyplněný dotazník), je uvedena na konci dotazníku. Termín pro zaslání vyplněných dotazníků je do ctvrtku 28.6. 12:00. 

Další průzkum, který nedávno proběhl v rámci projektu "Kooperace" řízeného Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně, se zabýval tématem NNO z mnoha různých úhlů pohledu. Jak to s vyhodnocením dotazníku vypadá? V současné době probíhají poslední úpravy závěrečné zprávy, chceme, aby materiál byl co možná nejvíce vypovídající. Již nyní je možno s hrdostí sdělit, že odpovědi zaslalo více než čtyřista organizací ze Zlínského kraje. Toto číslo svědčí o tom, že výzkum bude reprezentativní. Závěrečná zprávy by měla být dána veřejně na vědomí v nejbližších dnech nebo týdnech. Zároveň s výzkumem NNO probíhala také aktualizace databáze NNO, díky které máme funkční kontakty na cca 1800 NNO ze Zlínského kraje.

Užitek pro NNO by měl spočívat především v tom, že veřejná správa, podnikatelé a univerzita budou o NNO více vědět, že o neziskovkách budou více vědět i samotné NNO. V dotazníku jsou zmiňovány například oblasti spolupráce, problematika dobrovolnictví, otázky zaměstnávání lidí a financování provozu organizací. Tématem pro budoucí využití jsou způsoby komunikace s NNO a možnosti zapojení do společných projektů. 


 

Výroční zpráva ANNO ZK za rok 2011

„Máme za sebou v ANNOZK další hodně neziskový rok 2011. Stále jsme nesmělí, ale přece jen o něco respektovanější. Začínají se potvrzovat první předpoklady potřebnosti a výhodnosti vytvoření kooperující sítě neziskovek v rámci Zlínského kraje. Lze to doložit mj. naší spoluúčastí na projektu KOOPERACE, který v rámci expertního týmu podporují tři členové našeho výboru (oproti dvěma zástupcům ostatních pěti partnerů) nebo organizováním hojně navštívených seminářů či jednáními s představiteli Zlínského kraje. Nepodařilo se nám dosáhnout na dostatek finančních prostředků, které by nám mj. umožnily zaplatit alespoň jednoho profesionálního pracovníka. S jeho pomocí bychom jistě dokázali doposud těžce hybným soukolím občanské společnosti pohnout mocněji a efektivněji. Snad budeme v roce 2012 úspěšnější. Pokračuje spolupráce s celostátní organizací ANNOČR. Nejpodstatnějším úkolem však zůstává podpora vás neziskovek ze Zlínského kraje. Existuje přímá úměra mezi efektivitou vlivu ANNOZK a počtem našich členů. Bude-li nás víc „nebudeme se bát vlka nic“ a hlavně prosadíme více našich zájmů oproti konkurenčním ziskovým oborům. Nepodaří-li se nám spojit síly, budeme nezbytně oslabovat a jen trpně čekat, jak s námi ostatní naloží. Velmi děkuji kolegům z výboru, kteří ze svého volného času a často i peněz svých organizací se vytrvale podílejí na práci výboru. Děkuji také pracovníkům a představitelům Zlínského kraje, kteří podporují naši činnost. Před námi je finančně velmi komplikovaný rok 2012. Pokud se semkneme, podaří se nám projít tímto „nečasem“ s menšími ztrátami, nebo dokonce se zisky. Závěrem naše výzva – spojme síly a pokusme se vzdorovat drtivému tlaku nedostatku financí a zhoršujícím se mezilidským vztahům.“

Ing. Dan Žárský, předseda
 
Výroční zpráva ANNO ZK 2011 ve formátu .pdf je ke ztažení ZDE.

 

Dovolujeme si vás pozvat na 
4. REGIONÁLNÍ WORKSHOP

realizovaný v rámci projektu „Kooperace vysokého školství, veřejné správy, podnikatelského a neziskového sektoru pro socio-ekonomický rozvoj regionu“, reg. č. CZ.1.04/5.1.01/51.00034 financovaného z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR. Čtvrtý ze série 8 workshopů s účastí zahraničních expertů:

Spolupráce vysokých škol (nejen) s neziskovým sektorem

Termín konání:               16. února 2012, od 9:00 do 15:00 hodin
Místo konání seminářů:   zasedací místnost Zastupitelstva Zlínského kraje, Zlín tř. T. Bati, budova 21, 16. patro
Z programu workshopu:

o   možnosti spolupráce s pedagogy a studenty Fakulty multimediálních komunikací 
Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně   
o   Komunikační agentura - prezentace předmětu „cvičné reklamní agentury“
o   Projekty neziskových organizací – představení předmětu speciálně zaměřeného 
na propagaci neziskových organizací zlínského regionu
o   příklady z praxe – konkrétní ukázky projektového řízení; tvorby komunikační strategie 
o   příklady spolupráce vysokých škol s veřejností ze zahraničí (Nizozemí - Wander Meulemans MSc. Univerzita Utrecht)
o   panelová diskuze domácích a zahraničních odborníků
    
Účast na workshopu je bezplatná. Vzhledem k omezené kapacitě sálu prosíme o přihlášení účastníků nejpozději 
do úterý 14. 2. 2012. Vyplněné přihlášky spolu s dotazy a zajímavými tématy pro přednášející odborníky zasílejte 
na adresu  workshop@fmk.utb.cz.  Pro účastníky workshopu bude zajištěno občerstvení.image

 

 

Prezentace ze semináře Přínos NNo pro cestovní ruch ve Zlínském kraji

Seminář proběhl v přátelské a pracovní atmosféře v krásných prostorách vily Tomáše bati ve Zlíně dne 23.11.2011. Pro účastníky i pto ty, kteří se nemohli zúčastnit jsou prezentace k dispozici zde:

 

Předpokládáme, že další aktivity zaměřené na podporu NNo činných v cestovním ruchu budou realizovány v roce 2012.


 


 

Přihlášku naleznete ZDE


 

 
SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ V NEZISKOVÉM SEKTORU

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně ve spolupráci s partnery projektu, Zlínským krajem, Statutárním městem Zlín, Úřadem práce ve Zlíně, Okresní hospodářskou komorou v Kroměříži a Asociací nestátních neziskových organizací Zlínského kraje, si Vás dovoluje srdečně pozvat na

1. REGIONÁLNÍ WORKSHOP 

zaměřený na:

SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ V NEZISKOVÉM SEKTORU

realizovaný v rámci projektu „Kooperace vysokého školství, veřejné správy, podnikatelského a neziskového sektoru pro socio-ekonomický rozvoj regionu , reg. č. CZ.1.04/5.1.01/51.00034 financovaného z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.

Jedná se o první ze série 8 workshopů zaměřených n arůzná témata s účastí zahraničních expertů.

Termín konání:                       30. března 2011, od 9:00 do 16:00 hod
Místo konání seminářů:          zasedací místnost Zastupitelstva Zlínského kraje, 
                                            Zlín
tř. T. Bati, budova 21, 16. patro
 

Účast na workshopu je bezplatná. Vzhledem k omezené kapacitě sálu prosíme o přihlášení účastníků nejpozději do pátku 25. 3. 2011. 
Pro účastníky workshopu je zajištěno občerstvení.

Vyplněné přihlášky spolu s dotazy a tématy pro panelovou diskuzi odborníků zasílejte na adresu kooperace@fmk.utb.cz
 

Přihláška je k dispozici ZDE ve formátu .doc

Pozvánka, program a přihláška jsou k dispozici ZDE ve formátu .zip

Z programu workshopu:

o   prezentace rozdílů v systému poskytování sociálních služeb mezi Nizozemím a ČR

o   problematika zaměstnávání klientů (orientace na osoby s mentálním postižením)

o   příklady konkrétních projektů sociálního podnikání v Nizozemí

o   financování NNO v Belgii, zaměření na sociální podnikání

o   sociální podnikání v ČR

o   podnikatelský plán pro sociální podnikání v ČR (možnosti financování IOP; OP LZZ)

o   panelová diskuze domácích a zahraničních odborníků na sociální podnikání  


 



 Semináře o povinných změnách v o.p.s. se zúčastnilo 21 organizací

Podle ohlasů účastníků se ANNO ZK a Zlínskému kraji podařilo zorganizovat odborně hodnotný a firmou Rogus lektorsky skvěle obsazený seminář.

   


 

 

 

 

Vážení zakladatelé a představitelé o.p.s.,                                                      

v souvislosti s novelou zákona o o.p.s. (zákon č. 231/2010 Sb.) a s ní souvisejícími povinnými změnami o.p.s. připravujeme ve spolupráci s renomovanou agenturou odborný seminář, který bude probíhat v úterý 18. ledna od 15,30 hod. ve Zlíně v budově Zlínského kraje  (16. etáž, zasedací místnost).

Na semináři společnosti Rogus, s.r.o. se vám budou věnovat špičkoví odborníci:

  • JUDr. Lenka Deverová – advokátka, spoluautorka zákona;
  • Ing. Jaromír Adamec – daňový poradce, auditor, spoluautor zákona;
  • JUDr. Jaroslav Svejkovský – advokát, člen Legislativní rady vlády ČR, zpravodaj novely zákona v LRV.

 

„Povinné změny o.p.s.“

Obsah semináře (délka cca 3 hodiny vč. občerstvení):

  1. Základní změny zákona (struktura orgánů, ochrana majetku, výroční zpráva, zrušení převodu zisku do rezervního fondu);
  2. Povinnosti o.p.s. do 30. 6. 2011 (změna zakládací smlouvy, změna statutu, výroční zpráva);
  3. Změny zápisů v rejstříku o.p.s.
  4. Pozice ředitele, smluvní vztahy, péče řádného hospodáře apod.
  5. Volný časový prostor pro individuální dotazy.

 

Současně vám poskytneme úplné znění zákona o o.p.s. v elektronické podobě s vyznačením všech změn včetně důvodové zprávy k novele a další doplňující informace vč. kontaktů na odborné lektory.

 

Cena pro jednoho účastníka semináře:  1.060,- Kč s DPH

Pro členy ANNO ZK:                             860,- Kč s DPH

Přihlášku odešlete nejpozději do 7. 1. 2011 na adresu: annozk@seznam.cz

Platbu proveďte nejpozději do 7. 1. 2011

Číslo účtu:  1423254349/0800

Variabilní symbol: IČ vysílající organizace nebo prvních šest čísel rodného čísla (do zprávy pro příjemce uveďte, prosím jméno účastníka).

 

Společnost Rogus, s.r.o. připravuje pro své klienty následné odborné semináře s výrazným finančním zvýhodněním, které budou v roce 2011 zaměřeny především na:

  • Právní problematiku,
  • Pojištění odpovědnosti,
  • Bankovní sektor (financování projektů apod.).1.20

 

Upozorňujeme, že je pro složitost komunikované problematiky vhodné, aby se odborného semináře zúčastnili zakladatelé o.p.s. i členové správních rad a ředitelé.

 

PŘIHLÁŠKA ke stažení zde    http://annozk.wbs.cz/prihlaska.doc

_________________________________________________________________________________

Připomínky ke grantovému řízení Zlínského kraje

Zpracovala Helena Frkalová

K čemu mají granty sloužit? K zabezpečení služeb a činností, které nelze provádět přímo výkonem státní správy. Podporují zájmovou, výukovou, sociální ….činnost za vydatné pomoci neziskového sektoru.

Grantové programy jsou jistě velmi žádoucí a záslužnou aktivitou Kraje. Tady přichází ke slovu ALE!

Na příkladu grantové výzvy v oblasti EVVO chci dokladovat, že jde o neúměrně dlouhé vyhodnocovací období s nepružným a nedostatečným informačním propojením.

- 28.1.2010 je na necelý měsíc vypsána grantová výzva s přesným datem a hodinou ukončení podání přihlášek (26.2.2010, 12 hodin)

- nikde nenajdeme informaci, kdy bude zasedat výběrová komise a kdy budou zveřejněny  výsledky – jen vágní květen až červen, přesto manažer projektu odpovídá za realizaci (i časovou) projektu, bez ohledu na termín , kdy je mu sděleno schválení grantu

„Kraj“ neodpovídá za nic

- pro účastníky, kteří nejsou přímo v kontaktu s pracovníky kraje nastává období složitého rozhodování

- začít s aktivitami popsanými v grantové přihlášce, bez  jistoty podpory nebo aktivity nazahajovat a čekat a každý týden od května (když ne den) sledovat stránky kraje, zda se neobjeví informace o výsledku grantové komise

- jistě, je možné s realizacemi začít a když budu mít štěstí tak dostanu přiznanou podporu vyplacenu zpětně

- když se do realizace pustím a jsem začínající nebo malá finančně slabá organizace a stěstí v grantovém výběru mít nebudu, tak se dostanu do velkých problémů a při více takto riskatních krocích brzy svou činnost ukončím, protože jen s čirým nadšením se větší aktivity dělat prostě nedají

- na konci června 2010 se ti, kteří vydrželi neustále sledovat stránky Kraje mohli dovědět výsledky, ti šťastní vybraní si mohli oddechnout, že se jim přiznaná dotace zpětně vyplatí nebo že ještě do konce roku rychle aktivity rozběhnou a dotáhnou

- v srpnu 2010 ti, co očekávali jen písemnou zprávu, konečně ji obdrží

- ve třetí dekádě září 2010 nemají úspěšní žadatelé s Krajem sepsány smlouvy a o financích si mohou nechat jen zdát a do konce roku zbývají už jen TŘI MĚSÍCE a do ukončení aktivit v souladu s podmínkami grantu už jen DVA MĚSÍCE

- otázka na závěr – PROČ to tak dlouho trvá?

Návrh na řešení situace:

  1. stanovit při vypisování grantů pevné termíny vyhodnocení přihlášek a oznámení výsledků (viz. podmínky Blokového grantu vyhlášeného Nadací Partnerství)
  2. ihned poslat informace e-mailem, v době internetu máme jedinečnou možnost pružné komunikace a tím i ulehčení pro žadatele o grant
  3. osobní odpovědnost za časový průběh vyhodnocení a informování
  4. zvážit možnost zálohových plateb ihned po schválení vybraných účastníků grantu

     5.  navrhujeme vyhlásit grantové výzvy nejpozději 1 měsíc po schválení rozpočtu Kraje

Doplnění od příjemců grantů: z odboru školství

- velmi dlouho čekají realizátoři projektů na odpovědi na monitorovací zprávy

- proč se Kraj nazasadí o standartizaci podmínek pro příjemce – Příručka pro příjemce se změnila 3x za dva roky

Kraj ani ministerstva ale na změny neupozorní, neproškolí zájemce – PROČ se to tak děje ??

Kraj by měl být pro „SVÉ“ řešitele oporou, prostředníkem vzhledem k ministerstvům a ne drábem bazírujícím na nedůležitých, nejednoznačných detailech.

_____________________________________________________________________________________________________

Hledáme lektory z řad neziskových organizací

V rámci jednání s představiteli Úřadu práce ve Zlíně dohodli zástupci ANNO ZK možnost spolupráce formou využití lektorů z neziskového sektoru pro realizaci rekvalifikačních a jiných  programů. Abychom mohli tuto možnost využít, je nutné získat kontakt na schopné lektory.

Asociace NNO Zlínského kraje v současné době sestavuje nabídku témat a lektorů pro úřady práce ve Zlínském kraji, do které se můžete zapojit:

  1. nabídkou lektorů z řad neziskových organizací a témat, která může lektorovat, jejichž odbornost nebo zkušenosti jsou vhodné pro kurzy, semináře, workshopy, přednášky....
  2. sdělením potřeby rekvalifikovat své budoucí zaměstnance odlišným způsobem a v odlišných dovednostech, než jsou aktuálně dostupné.

Nabídky prosím zasílejte na annozk@seznam.cz, nebo tel. 739 422 553


imageSeminář "Jak rozhýbat sociální podnikání ve Zlínském kraji"

Sociální podnikání je moderní trend, kterým se zabývá celá řada lidí z neziskového i podnikatelského sektoru. Jedná se o takový způsob podnikání, který, kromě vytváření zisku majitelům firmy, podporuje osoby sociálně znevýhodněné. Na toto aktuální téma bude uspořádán seminář, který se uskuteční 6.10. 2010 ve Zlíně. Na přípravě semináře se spolupodílí také ANNO ZK.
Podrobnosti v pozvánce.


imageANNO ZK podepsalo memorandum o spolupráci se Zlínským krajem

Memorandum bylo podepsáno hejtmanem Zlínského kraje MVDr. Stanislavem Mišákem a předsedou ANNO ZK Ing. Danem Žárským ke dni 7.6.2010. Dohoda je prvním podobným krokem, který ve Zlínském kraji stvrzuje partnerství mezi neziskovými organizacemi a Zlínským krajem. Spolupráce se zabývá následujícími oblastmi spolupráce:

  1. Prosazování společných cílů a zájmů.
  2. Koordinace aktivit spolupracujících subjektů.
  3. Výměna a využívání zkušeností a dobré praxe.
  4. Vytváření a posilování partnerských vztahů mezi Zlínským krajem a NNO ve Zlínském kraji.
  5. Setkávání zástupců Zlínského kraje a NNO v rámci Výboru pro nevládní organizace a neziskový sektor Zastupitelstva Zlínského kraje.
  6. Podpora spolupráce na úrovni kraje.
  7. Vyhodnocování společné spolupráce.

Dokument si můžete prohlédnout zde.